Use double quotes to find documents that include the exact phrase: "aerodynamic AND testing"

Canadian Paralympic Committee and BBDO Canada release an empathetic COVID-19 PSA

Toronto/Ottawa (April 23, 2020) – A new film from the Canadian Paralympic Committee (CPC) features perspective from Paralympians on the emotional challenges surrounding COVID-19, while reassuring Canadians there is a way forward.

With the onset of the global pandemic, many Canadians found their lives changed in an instant. The new 30-second PSA, produced by partner agency BBDO Canada, captures why the fallout is an experience those with disabilities know all too well – albeit for vastly different reasons. 
 
“For many Canadians, the anxiety of this experience feels so acute because it seems so unprecedented,” says Martin Richard, Executive Director, Communications & Brand at the Canadian Paralympic Committee. “But in another way, many athletes with a disability have been through emotional experiences like this. Your life is dramatically changed due to circumstances beyond your control – and only you get to decide how you move forward.”
 
Like many brands and organizations, CPC was forced to change gears because of COVID-19. Following the postponement of the 2020 Tokyo Games, they quickly found a unique approach they felt confident in, says BBDO Canada Executive Creative Director Chris Booth. “Working with our client, we identified a deeper insight surrounding the emotional journey of having your life affected by disability, and how sharing those experiences can give hope and support during these times.”
 
In order to create the PSA in self-isolation, BBDO Canada’s in-house production arm Ricochet worked with the athletes over email on how to maximize sound quality while recording themselves in their own homes. The narration was then paired with photography originally captured by AJ Messier for CPC at their Athletes Summit in January.
 
The 30-second film will be running on Canada’s Paralympic media consortium and online, in English and French, commencing April 23, 2020. BBDO Canada previously partnered with CPC for the Greatness is Rare campaign to share the extraordinary achievements of Canada’s Paralympic athletes during the PyeongChang 2018 Paralympic Winter Games.
 
MEDIA CONTACTS
 
Nicole Watts
Manager, Public Relations
Canadian Paralympic Committee
nwatts@paralympic.ca / 613-462-2700

Rebecca Flaman
SVP, Business Director/Brand Reputation
BBDO
Rebecca.Flaman@bbdo.ca / 647-998-7328

Le Comité paralympique canadien et BBDO Canada diffusent une ASP empathique sur la COVID-19

Toronto/Ottawa (23 avril 2020) – Un nouveau film du Comité paralympique canadien (CPC) présente le point de vue de paralympiens sur les défis émotionnels entourant la COVID-19, tout en rassurant les Canadiens que tout ira bien.
 
Avec l’apparition de la pandémie globale, plusieurs Canadiens ont vu leur vie changer en un instant. La nouvelle ASP de 30 secondes, produite par l’agence partenaire BBDO Canada, capte pourquoi les retombées sont une expérience que ceux qui ont un handicap connaissent très bien – bien que ce soit pour des raisons largement différentes.

« Pour plusieurs Canadiens, l’anxiété de cette expérience paraît très aigüe parce qu’elle semble tellement sans précédent », dit Martin Richard, directeur exécutif, communications et marque, du Comité paralympique canadien. « Mais, d’un autre côté, plusieurs athlètes ayant un handicap ont déjà vécu des expériences émotionnelles comme celle-ci. Votre vie est dramatiquement changée à cause de circonstances hors de votre contrôle – et uniquement vous pouvez décider comment aller de l’avant. »
 
Comme plusieurs marques et organisations, le CPC a été forcé de changer de vitesse à cause de la COVID-19. Après le report des Jeux de Tokyo 2020, il a rapidement trouvé une approche unique dans laquelle il est confiant, dit le directeur exécutif de la création de BBDO Canada, Chris Booth. « Travaillant avec notre client, nous avons identifié une vue plus profonde entourant l’aventure émotionnelle d’avoir votre vie atteinte par un handicap et comment partager ces expériences peut donner de l’espoir et du soutien en cette période. »
 
Pour créer l’ASP en auto-isolement, le bras de production interne de BBDO Canada Ricochet a travaillé avec les athlètes par courriel sur comment maximiser la qualité sonore en s’enregistrant chez eux. La narration a ensuite été jumelée avec la photographie prise originalement par AJ Messier pour le CPC lors de son Sommet des athlètes en janvier.
 
Le film de 30 secondes sera diffusé par le consortium médiatique paralympique du Canada et en ligne, en anglais et en français, à compter du 23 avril 2020. BBDO Canada a déjà été associé avec le CPC pour la campagne L’excellence est unique pour partager les réalisations extraordinaires des athlètes paralympiques canadiens avant les Jeux paralympiques d’hiver de PyeongChang 2018.
 
CONTACTS POUR LES MÉDIAS
 
Nicole Watts
Gestionnaire, relations publiques
Comité paralympique canadien
nwatts@paralympic.ca / 613-462-2700

Rebecca Flaman
Vice-présidente principale, directrice commerciale / réputation de marque
BBDO
Rebecca.Flaman@bbdo.ca / 647-998-7328