Use double quotes to find documents that include the exact phrase: "aerodynamic AND testing"

Ottawa, ON, Oct. 4, 2021 – Equestrian Canada (EC) is pleased to announce that Melanie McLearon has joined the team in the position of Director, Marketing and Communications, effective Oct. 4, 2021.

McLearon has an extensive and successful track record with 20 years of experience in the public and private sector, specializing in providing strategic leadership with a focus on marketing and communications. She has served in various roles over her career, most recently as a member of the senior leadership team at Simcoe Muskoka Family Connexions, where she was responsible for communications, fundraising, stakeholder engagement and media relations.

Known for her strong ability to lead successful rebranding projects and highly competent writing skills, McLearon also excels at relationship building and fostering teamwork. Well versed in storytelling as a leader of a marketing and communications department, she has been effective in many areas of an organization in her career.

McLearon, an avid equestrian athlete, is a graduate from Western University’s Ivey Business School. She spent her young life overseas living and being educated in Saudi Arabia, Austria and Spain and has continued to travel extensively throughout her life to over 30 countries. In addition to her academic success, McLearon’s career highlights include working for Bruce Power, the United Way, the Ivey Business School, and World Vision Canada where she was involved with building an unique skill set that allowed her to be part of brand growth, relationship building with stakeholders and implementing effective marketing strategies throughout her successful career.

As Director, Marketing and Communications, Melanie will be reporting to the office of the CEO. A key element of the role is to plan and manage the delivery of high-quality communications in multi-faceted mediums. This role will present the overall marketing strategy for campaigns and lead engagement with current and potential stakeholders. Additionally, a significant function will be to create a phased marketing and promotion business plan, which will increase the visibility and awareness of equestrian sports and industry in Canada.

“I am thrilled to be joining EC and the team’s commitment to serve equestrians in their pursuit of personal excellence from pony to podium,” said McLearon. “As a lifelong equestrian, I am excited to marry my professional skills and talents with my passion for horses and the equine community. I look forward to the new challenges and opportunities ahead.”

– 30 –

Ottawa (Ontario), le 4 octobre 2021 – Canada Équestre (CE) est heureux d’annoncer l’embauche de Mme Melanie McLearon comme directrice, Communications et marketing, en date du 4 octobre 2021.

Mme McLearon détient une expérience étendue et fructueuse de 20 ans dans les secteurs public et privé et est spécialisée dans la fourniture d’une direction stratégique axée sur le marketing et les communications. Elle a occupé plusieurs postes au cours de sa carrière et a récemment été membre de l’équipe de la haute direction de Connexions Familiales de Simcoe Muskoka. Elle était responsable des communications, des levées de fonds, de la mobilisation des intervenants et des relations avec les médias.

Mme McLearon est non seulement connue pour sa grande capacité à mener à bien des projets de repositionnement de marque, mais également pour ses talents d’écriture de haut calibre, ses excellentes relations interpersonnelles et son habileté à favoriser le travail d’équipe. Elle a une belle plume et a démontré une grande efficacité dans plusieurs secteurs, en plus d’une grande passion pour l’équitation.

Diplômée de l’Ivey Business School de la Western University, elle a grandi en Arabie Saoudite, en Autriche et en Espagne, et a visité plus de trente pays au cours de sa vie. En plus de ses succès universitaires, elle a eu l’occasion de travailler pour Bruce Power, Centraide, l’Ivey Business School et Vision Mondiale Canada. Ces expériences lui ont permis d’acquérir un ensemble de compétences unique qui lui a permis de participer à la croissance de marques, à l’établissement de relations avec des intervenants et à la mise en œuvre de stratégies de marketing efficaces, et ce, tout au long de sa carrière.

Mme McLearon relève de la chef de la direction en tant que directrice, Communications et marketing. L’un des éléments clés de son poste est de planifier et gérer la livraison de communications de haute qualité dans des médias diversifiés. Elle est aussi responsable de présenter la stratégie marketing globale dédiée aux campagnes et de diriger la mobilisation des intervenants actuels et potentiels. Elle a également pour mission de créer un plan progressif de marketing et de promotion qui permettra d’augmenter la visibilité et la notoriété des sports et de l’industrie équestres au Canada.

« Je suis ravie de travailler pour CE et de me joindre à son engagement envers les athlètes équestres dans leur poursuite vers l’excellence, de leurs débuts jusqu’au podium », a déclaré Mme McLearon. « Je suis dans le domaine équestre depuis longtemps. J’ai hâte d’allier mes capacités et talents professionnels à ma passion pour les chevaux et à la communauté équine. Je suis impatiente de découvrir les défis et les occasions qui m’attendent. »

– 30 –