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Canadian bowls clubs have been hit hard by COVID-19, but a re-launch of the sport is on its way! Bowls Canada is releasing the first stage of a national campaign designed to grow the sport of bowls by attracting and retaining new participants.

At a time when Canadians have been isolated and restricted in their activity options throughout the winter, there has never been a better time to try bowls. Enter Belonging in Bowls, a national campaign with two primary objectives:

  1. Grow the sport by attracting participants from non-traditional markets, and
  2. Retain new participants by supporting clubs to expand the welcoming and inclusionary elements of their club culture.

The first key objective of Belonging in Bowls is supported by a marketing strategy designed to raise awareness of bowls as a fun, challenging and welcoming sport and to promote clubs as places where everyone can be included and belong. 

The second key objective is backed by a series of resources designed to support clubs in the areas of Safe Sport implementation, effective club governance, accessibility, diverse and inclusive culture development, and effective marketing.

Clubs can attain an accreditation status by completing challenges within the program and earning meaningful rewards along the way. Through the national promotion of the Belonging in Bowls brand, Canadians will know that a lawn bowls club with Belonging in Bowls accreditation will meet a national standard of programming, inclusion and safety.

With restrictions still in place across the country, many clubs aren’t able to welcome bowlers yet this season. Luckily, clubs can get started on the campaign now and be ready to attract new members and participants to our great sport this summer once it is safe to do so.

To begin the Belonging in Bowls journey, all clubs will start in the Safe Sport Foundation and then proceed to different pillars based on readiness and need. Recognizing the need to relaunch the sport in communities across the country as soon as possible, Bowls Canada is releasing Belonging in Bowls in stages beginning with the Safe Sport Foundation.

Visit www.belonginginbowls.ca today to explore the Safe Sport Foundation catalogue and register for the program. Every club affiliated with their Provincial Association is eligible to participate. Stay tuned to the Bowls Canada website for updates on the release of the remaining pillars.

For more information, please contact Casey Donnelly at: office@bowlscanada.com

About Bowls Canada

Bowls Canada Boulingrin (BCB) is the governing body responsible for lawn bowls in Canada. The BCB mission is to advance the sport of bowls in Canada.

For more details on Bowls Canada Boulingrin and the sport of lawn bowls, visit www.bowlscanada.com.

Les clubs de boulingrin canadiens ont été durement touchés par la COVID-19, mais une relance du sport est en route! Bowls Canada Boulingrin lance la première étape d’une campagne nationale conçue pour faire croître le sport du boulingrin en attirant et en retenant de nouveaux participants.

À une époque où les Canadiens sont isolés et limités dans leurs options d’activités pendant l’hiver, il n’y a jamais eu de meilleur moment pour essayer le boulingrin. Voici donc Appartenance au boulingrin, une campagne nationale ayant deux objectifs principaux :

  1. Faire croître le sport en attirant des participants de marchés non traditionnels
  2. Retenir les nouveaux participants en aidant les clubs à développer les éléments d’accueil et d’inclusion de leur culture de club

Le premier objectif clé d’Appartenance au boulingrin est soutenu par une stratégie de marketing conçue pour sensibiliser les gens au fait que le boulingrin est un sport amusant, stimulant et accueillant, et pour promouvoir les clubs comme des lieux où chacun peut être inclus et appartenir. 

Le deuxième objectif clé est soutenu par une série de ressources conçues pour appuyer les clubs dans les domaines de la mise en œuvre de la sécurité dans le sport, de la gouvernance efficace du club, de l’accessibilité, du développement d’une culture diversifiée et inclusive, et d’un marketing efficace.

Les clubs peuvent obtenir un statut d’accréditation en relevant les défis du programme et en gagnant des récompenses significatives en cours de route. Grâce à la promotion nationale de la marque Appartenance au boulingrin, les Canadiens sauront qu’un club de boulingrin ayant reçu l’accréditation Appartenance au boulingrin répond à une norme nationale de programmation, d’inclusion et de sécurité.

Les restrictions étant toujours en place dans tout le pays, de nombreux clubs ne sont pas encore en mesure d’accueillir des boulistes cette saison. Heureusement, les clubs peuvent commencer la campagne dès maintenant et être prêts à attirer de nouveaux membres et participants à notre grand sport cet été, dès qu’il sera possible de le faire en toute sécurité.

Pour commencer le périple Appartenance au boulingrin, tous les clubs commenceront dans la Fondation Sport Sécuritaire et passeront ensuite à différents piliers en fonction de leur préparation et de leurs besoins. Reconnaissant le besoin de relancer le sport dans les communautés à travers le pays dès que possible, Bowls Canada Boulingrin lance Appartenance au boulingrin par étapes, en commençant par la Fondation Sport Sécuritaire.

Visitez Appartenanceauboulingrin.ca aujourd’hui pour explorer le catalogue de la Fondation Sport Sécuritaire et vous inscrire au programme. Chaque club affilié à son association provinciale est admissible à participer. Restez à l’écoute du site Web de Bowls Canada Boulingrin pour obtenir des mises à jour sur le lancement des autres piliers.

Pour plus d’informations, veuillez communiquer avec Casey Donnelly à :
office@bowlscanada.com

Bowls Canada Boulingrin (BCB) est l’organisme directeur du boulingrin au Canada. La mission du BCB est de faire progresser le sport du boulingrin au Canada. Pour plus de détails sur Bowls Canada Boulingrin et le sport du boulingrin, visitez le site www.bowlscanada.com.