Use double quotes to find documents that include the exact phrase: "aerodynamic AND testing"

Ottawa, ON, June 16, 2020 – Equestrian Canada (EC) would like to notify the community of operational changes undertaken in response to the financial impacts of the coronavirus (COVID-19) pandemic.

In financial forecasts for the remainder of 2020, EC projects a reduction in gross revenue of up to 45%, representing a loss of $3.3M.

In mid-March, EC proactively took action to reduce expenses in light of this anticipated loss, including instituting freezes on:

  • Travel;
  • Expenses;
  • Salary increases; and,
  • Hiring to fill vacant positions, as well as new positions planned as part of the company’s reorganization plan.

Additionally, EC has taken full advantage of the government relief programs available at this time, including the Canada Emergency Wage Subsidy, Sport Support Program and supplemental funding for translation requirements through the Canadian Olympic Committee. While extremely vital and valuable, the support from these programs has not been sufficient to prevent a significant reduction in operational expenses.

Therefore, the following changes have been put into effect.

Reduction in Employee Hours
Effective June 22, 2020, all EC employees will move to a four day (30 hour) work week with a corresponding 20% reduction in compensation. The EC office will be closed every Friday starting June 26, 2020, until further notice.

All standing EC contract agreements will also be reduced accordingly.

Employee health and welfare is a top priority of EC. While this was a difficult decision with subsequent ramifications on EC’s service capacity, this reduction of employee hours offers the best option to avoid employment disruption, reduce the average financial impact on staff and maintain the provision of essential services to our stakeholders and community at large.

The senior management team will continue to monitor EC’s financial position and seek further options for financial support with the aim of returning to full-time hours as soon as financially viable.

Extension of Yves Hamelin’s Contract as Interim Chief Executive Officer
Yves Hamelin stepped in as EC’s Interim Chief Executive Officer (CEO) in September 2019. The EC Board of Directors had already begun the recruitment process for the permanent CEO – led by the Human Resources Committee in partnership with Solomon Integrated Research Consulting – however, this process has been postponed due to the significant impacts of COVID-19 on EC’s operational bandwidth and financial resources.

The Board of Directors has unanimously decided to extend Hamelin’s Interim CEO contract until November 2021. Recruitment for a permanent CEO will resume in early 2021.

Hamelin’s professional experience can be reviewed at www.equestrian.ca/about/contact.

Questions regarding EC’s operations during the COVID-19 pandemic can be directed to EC Communications Coordinator, Caroline Soble, at csoble@equetrian.ca.

– 30 –

Ottawa (Ontario) 16 juin 2020 – Canada Équestre (CE) désire aviser la communauté de changements opérationnels en réponse aux répercussions financières de la pandémie de coronavirus (COVID-19).

À la lumière des prévisions financières pour le reste de 2020, CE prévoit une réduction des revenus bruts pouvant atteindre 45 %, soit une perte de 3,3 millions $.

À la mi-mars, CE a adopté des mesures proactives afin de réduire les dépenses dans le contexte de pertes anticipées, notamment en imposant un gel des secteurs suivants :

  • Déplacements;
  • Dépenses;
  • Augmentations de salaire; et
  • Embauches pour pourvoir aux postes vacants ainsi que dans de nouveaux postes s’inscrivant dans le cadre de notre plan de réorganisation.

De plus, CE a profité à fond des programmes d’aide du gouvernement actuellement disponibles, notamment la Subvention salariale d’urgence du Canada, le Programme de soutien au sport et un financement additionnel du Comité olympique canadien pour subvenir aux besoins de traduction. Bien que ces soutiens soient essentiels et précieux, ils ne suffisent pas pour empêcher une réduction importante des dépenses opérationnelles.

Ainsi donc, les changements suivants ont été adoptés.

Réduction des heures des employés
À compter de 22 juin 2020, tous les employés de CE passeront à une semaine de travail de quatre jours (30 heures), avec une réduction correspondante de 20 % de leur rémunération. Le bureau de CE sera fermé chaque vendredi à compter du 26 juin 2020 et jusqu’à nouvel ordre.

Tous les contrats de CE en vigueur seront aussi réduits en conséquence.

La santé et le bien-être des employés de CE sont notre grande priorité. Cette décision a été difficile à prendre et entraîne de nombreuses répercussions sur la capacité de service de CE. Cependant, cette réduction des heures de travail offre la meilleure option pour éviter des mises à pied, pour réduire les répercussions financières moyennes sur le personnel et maintenir l’offre de services essentiels à nos intervenants et à notre communauté en général.

L’équipe de haute direction de CE continuera de surveiller la situation financière de l’organisme et cherchera d’autres options de soutien financier avec l’objectif de revenir à un horaire à temps complet aussitôt que cela sera financièrement viable.

Prolongation du contrat d’Yves Hamelin comme chef de la direction par intérim
Yves Hamelin a accepté le poste de chef de la direction par intérim de CE en septembre 2019. Le conseil d’administration de CE a déjà lancé le processus de recrutement pour embaucher un(e) permanent(e) à ce poste, mené par le comité des ressources humaines en partenariat avec Solomon Integrated Research Consulting. Cependant, ce processus a été reporté en raison des répercussions importantes de la COVID-19 sur la latitude opérationnelle et financière de CE.

Le conseil d’administration a pris la décision unanime de prolonger le contrat de M. Hamelin comme chef de la direction intérimaire jusqu’en novembre 2021. Le processus de recrutement pour un(e) chef de la direction permanent(e) sera réactivé au début de 2021.

Vous pouvez consulter le parcours professionnel de M. Hamelin en cliquant ici : www.equestrian.ca/infos/nous-joindre.

Si vous avez des questions au sujet des activités de CE pendant la pandémie de COVID-19, veuillez contacter Caroline Soble, coordonnatrice des communications de CE (csoble@equestrian.ca).

– 30 –