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With an average audience reach of 6.5 million over the course of the 10-day tournament, more than 70 hours of national broadcast coverage, and an average minute audience for the gold-medal final that can exceed 1 million viewers, the Brier is amongst the most highly coveted and valued sport properties in Canada.

Curling Canada announced today that it is seeking expressions of interest for the exciting opportunity to become the Title Sponsor for the Brier, starting in 2024.

“We thank Tim Hortons for its longstanding commitment to promoting curling in Canada and after the 2023 Brier – scheduled for March 3-12 at Budweiser Gardens in London, Ont. – we will continue to work with Tims on supporting the sport at the youth, grassroots and community level through regional marketing and sponsorship commitments,” said Katherine Henderson, Chief Executive Officer of Curling Canada.

“We’re excited to begin the process of searching for a new partner to be the Title Sponsor for the Brier, the world’s most famous and iconic national curling championship, starting in 2024.”

Tim Hortons first sponsored the Brier in 2005 and had been a partner with Curling Canada since 1996. Tims has made significant contributions to the sport and helped build the Brier into the No. 1 curling property in the world, said Henderson. Tim Hortons also served as the Title Sponsor for the Canadian Curling Trials in 2005, 2009, 2013, 2017 and 2021 — the events that determined Canada’s four-player curling teams for the Winter Olympics.

“For the past 20 years, Tim Hortons and our restaurant owners have been proud to support Curling Canada and sponsor this iconic and world-class sporting event in Canada,” said Hope Bagozzi, Chief Marketing Officer, Tim Hortons. “And we look forward to continuing to introduce the game to new curlers and support curling programs in communities all across Canada.”

Since the event’s inception in 1927, the Brier has been associated with just four sponsors — Macdonald Tobacco, Labatt Breweries, Nokia and Tim Hortons — and the 2024 Brier represents a major opportunity for a new sponsor to align itself with one of Canada’s marquee sporting events. 

Curling Canada is supported in part by our National Partners including – Tim Hortons, Kruger Products, Home Hardware, New Holland, BKT Tires and OK Tire, PointsBet Canada, AMJ Campbell, Nutrien Ag Solutions, Great Western Brewing Company, Pharmasave, Mr. Mikes SteakhouseCasual and Days Inn. 

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For More Information 

Sponsorship Enquiries:

Catharine Dunlop
Director, National Marketing & Sponsorship, Season of Champions
Tel: 416-569-9367
cdunlop@curling.ca

Media Enquiries:

Al Cameron
Director, Communication & Media Relations
Curling Canada
Tel: 403-463-5500
acameron@curling.ca

Kyle Jahns
Manager, Communication and Media Relations
Curling Canada
Tel: 204-803-8221
kyle.jahns@curling.ca

Grâce à un auditoire moyen de 6,5 millions de personnes pendant le tournoi d’une durée de 10 jours, plus de 70 heures de télédiffusion à l’échelle nationale et un auditoire moyen par minute pouvant dépasser 1 million de téléspectateurs lors de la finale pour la médaille d’or, le Brier compte parmi les propriétés sportives les plus convoitées et les plus appréciées au Canada.

Curling Canada a annoncé aujourd’hui qu’il sollicite des manifestations d’intérêt pour la possibilité emballante de devenir le commanditaire en titre du Brier à partir de 2024.

« Nous remercions Tim Hortons pour son engagement de longue date envers la promotion du curling au Canada et après le Brier 2023 – qui aura lieu du 3 au 12 mars au Budweiser Gardens à London, en Ontario – nous continuerons de travailler avec Tim Hortons afin de soutenir le curling au niveau jeunesse, local et communautaire par le biais d’engagements régionaux en matière de marketing et de commandite », a déclaré Katherine Henderson, chef de la direction de Curling Canada.

« Nous sommes ravis d’entamer le processus de recherche d’un nouveau partenaire comme commanditaire en titre du Brier, le championnat national de curling le plus célèbre et le plus emblématique au monde, à partir de 2024. »

Tim Hortons a commandité le Brier pour la première fois en 2005 et était partenaire de Curling Canada depuis 1996. Tim Hortons a contribué au sport de manière significative et a aidé à faire du Brier la plus importante propriété de curling au monde, a déclaré Henderson. Tim Hortons a également été le commanditaire en titre des Essais canadiens de curling en 2005, 2009, 2013, 2017 et 2021, événements qui ont servi à déterminer les équipes de curling à quatre du Canada pour les Jeux olympiques d’hiver.

« Au cours des 20 dernières années, Tim Hortons et nos propriétaires de restaurant ont été fiers de soutenir Curling Canada et de commanditer cet événement sportif emblématique de classe mondiale au Canada », a déclaré Hope Bagozzi, chef du marketing, Tim Hortons. « Et nous sommes impatients de continuer à initier de nouveaux curleurs au sport et à soutenir les programmes de curling dans les communautés partout au Canada. »

Depuis la création de l’événement en 1927, le Brier n’a été associé qu’à quatre commanditaires — Macdonald Tobacco, les Brasseries Labatt, Nokia et Tim Hortons — et l’édition 2024 du Brier représente une occasion exceptionnelle pour un nouveau commanditaire de s’associer à l’un des événements sportifs phares du Canada. .

Curling Canada est soutenu en partie par nos partenaires nationaux, notamment Tim Hortons, Produits Kruger, Home Hardware, New Holland, BKT Pneus et OK Pneus, PointsBet Canada, AMJ Campbell, Nutrien Ag Solutions, Great Western Brewing Company, Pharmasave, Mr. Mikes SteakhouseCasual et Days Inn.

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Pour plus d’informations

Questions liées à la commandite :

Catharine Dunlop
Directrice, Ventes nationales et marketing, Saison des Champions
Tél. : 416-569-9367
cdunlop@curling.ca

Demandes des médias :

Al Cameron
Directeur, Communications et relations avec les médias
Curling Canada
Tél. : 403-463-5500
acameron@curling.ca

Kyle Jahns
Gestionnaire, Communications et relations avec les médias
Curling Canada
Tél. : 204-803-8221
kyle.jahns@curling.ca